Inici / El Tribunal Russell sobre Palestina es reunirà a Barcelona
El Tribunal Russell sobre Palestina es reunirà a Barcelona
La primera sessió internacional del Tribunal Russell sobre Palestina es celebrarà a Barcelona els dies 1, 2 i 3 de març de 2010, al Paranimf de la Universitat de Barcelona, amb la intenció d’examinar en quina mesura la Unió Europea i els seus Estats membres són còmplices de la prolongació de l’ocupació dels Territoris Palestins i de les violacions per part d’Israel dels drets del poble palestí. Els continguts de la sessió de Barcelona s’estan preparant amb la col·laboració de desenes d’acadèmics experts en dret internacional públic i legislació comunitària als següents països: Espanya 4 , Regne Unit, França, Bèlgica, Portugal i Irlanda. El Jurat del Tribunal està integrat per nou persones de reconegut prestigi moral o jurídic a escala internacional. Les persones que conformaran el jurat de la sessió de Barcelona són les següents:
Sr. Michael Mansfield (Regne Unit) - Advocat
Sra. Gisèle Halimi (França) - Advocada i política
Sr. José Antonio Martín Pallín (Espanya) - Magistrat del Tribunal Suprem
Sr. Ronald Kasrils (Sudàfrica) - Líder anti-apartheid i ex ministre sudafricà
Sra. Mairead Corrigan-Maguire (Irlanda del Nord) – Premi Nobel de la Pau 1976
Sra. Cynthia McKinney (Estats Units d’Amèrica) – Ex congressista d’Estats Units i candidata presidencial pel Partit Verd
Sra. Aminata Traoré (Mali) – Activista, escriptora i ex-ministra
Sr. Alberto San Juan (Espanya) – Actor
Sr. Juan Guzmán Tapia (Xile) – Jutge retirat.
PROGRAMA PROVISIONAL
1 de març del 2010
10:00 – Conferència inaugural sobre les violacions del Dret internacional i de les resolucions de les Nacions Unides per part de l’Estat d’Israel. A càrrec de: Stéphane Hessel (ambaixador francès i membre de la resistència durant la segona guerra mundial).
12:00 – El dret a l’autodeterminació del poble palestí. Intervencions d’experts i testimonis: David Bondia (Espanya), Madjid Benchikh (Algèria), Alan Stoleroff (Portugal).
14:00-15:30 Pausa dinar
15:30 – El bloqueig de Gaza i l’Operació “Plom Fos”. Intervencions d’experts i testimonis: Desmond Travers (Irlanda), Derek Summerfield (Regne Unit), Ewa Jasiewicz (Regne Unit).
17:45 – Els assentaments i el saqueig dels recursos naturals. Intervencions d’experts i testimonis: James Phillips (Irlanda), Michael Sfard (Israel).
2 de març del 2010
9:30 – L’acord d’associació UE-Israel. Intervencions d’experts i testimonis: Agnes Bertrand (Bèlgica), Clare Short (Regne Unit), Phil Shiner (Regne Unit), Francis Wurtz (França), Patrice Bouveret (França), Véronique De Keyser (Bèlgica).
14:00-15:30 Pausa dinar.
15:30 – L’annexió de Jerusalem est. Intervencions d’experts i testimonis: Meir Margalit (Israel), Ghada Karma (Palestina).
17:45 – La construcció del Mur en els Territoris Palestins Ocupats. Intervencions d’experts i testimonis: François Dubuisson (Bèlgica), Luisa Morgantini (Itàlia).
19:00 – El Jurat es retira per a deliberar.
3 de març del 2010
12:00 – Roda de premsa i acte públic de presentació de les conclusions del jurat (opinions i recomanacions).
Per a més informació i per a fer la preinscripció (abans del 15 de febrer) per a poder assistir-hi, es pot consultar http://tribunalrussell.blog.pangea.org
Els dies 1, 2 i 3 de març tindrà lloc, al Paranimf de la Universitat de Barcelona, la primera sessió del Tribunal Russell sobre Palestina, una iniciativa descentralitzada que es celebrarà en diverses sessions i en diferents ciutats entre el 2010 i el 2012 .