Inici / Concentracions urgents davant la subhasta de la casa de Jose Luís Burgos

Concentracions urgents davant la subhasta de la casa de Jose Luís Burgos


07.02.2011

Actualització 9 de febrer 16:15h. Durant aquests dies en Jose Luís Burgos va anar rebent més i més adhesions, fins i tot la del coordinador general d'Izquierda Unida sr. Cayo Lara. Es van realitzar les concentracions de suport i es van aconseguir entregar 3000 signatures de suport a Jose Luís Burgos en una sucursal del Banc de Santander (al tercer intent). Segons informacions aparegudes al node barceloní de la xarxa Indymedia, diverses persones s'han tancat al jutjat de Manresa on s'havia de celebrar la subhasta. D'altres informacions encara per confirmar anuncien que el jutge hauria suspès la subhasta de la casa de Jose Luís Burgos i hauria demanat tota la documentació del cas al Banc de Santander. Pera més informació recomanem seguir el web José Luís en huelga de hambre i el twitter amb l'etiqueta #joseluisenhuelga. 

Actualització 8 de febrer 19:15h. Pel camí els desnonaments es succeeixen tot i que comencen a trobar alguna oposició. Segons anuncia al seu web la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca, demà hi ha una acció de protesta a Vic contra un altre desnonament d'una família, també en aquest cas a petició del Banc de Santander. La convocatòria és pel proper 9 de febrer, a les 9.30h al Passeig Pep Ventura a l'alçada del nº 8 de Vic.

Ens ha arribat la convocatòria de dos concentracions urgents per dimarts 8 de febrer a les 14 i a les 19 hores davant del Banc de Santander de Passeig de Gràcia, víspera del dia de la subhasta de l'habitatge de Jose Luís Burgos per part del Banc de Santander. Plana la sospita d'un bloqueig informatiu i mediàtic sobre el seu cas i la vaga de fam que ha portat a terme.

 

Al seu moment ja vam informar del cas de Jose Luís Burgos, com va ficar-se en una hipoteca amb el citat banc, com va haver de deixar de treballar pel seu greu estat de salut (seqüeles d'una poliomelitis), reconegut oficialment per les autoritats sanitàries; però amb la pensió d'invalidesa que cobrava no podia fer front a la hipoteca que estava pagant. Va voler fer ús de l'assegurança que tenia contractada amb el Banc de Santander, per tal de liquidar la hipoteca que hi tenia. La decisió del banc va ser no satisfer l'import de la prima que cobria l'assegurança i a la que tenia dret per cancel·lar la seva hipoteca, argumentant que desconeixien la seva discapacitat anterior i que si arriben a saber-ho mai no li haguessin fet una assegurança. Ell afirma: "Algú creu que una paràlisi a les dues extremitats inferiors es pot amagar?"

La intensa campanya mediàtica va aconseguir que el Banc de Santander paralitzés la subhasta de casa seva i li condonessin ...la meitat de l'assegurança (90.000€ dels 180.000€ de l'hipoteca). L'acord va ser impossible, donades les circunstàncies, i Jose Luís Burgos va reprendre les protestes. El Banc va contraatacar i demà 8 de febrer torna a posar casa seva en subhasta.

Jose Luís Burgos avui ha decidit finalitzar una vaga de fam que ja portava endavant des del passat 18 de gener. En paraules seves "un pís no val una vida humana" i les conseqüències físiques de la vaga de fam començaven a ser greus, més amb un estat de salut previ com el seu.

Més informació del seu cas al web Jose Luís Burgos en huelga.