Inici / Conferències de Takis Fotopoulos, principal teòric del projecte de la Democràcia Inclusiva

Conferències de Takis Fotopoulos, principal teòric del projecte de la Democràcia Inclusiva


Posted on 05 Abril 2010

10.04.2010 17:15
11.04.2010 20:00

Takis Fotopoulos, activista, filòsof polític, ex-catedràtic d’economia de la Universitat North London i editor de la revista International Journey of Inclusive Democracy, vindrà a Barcelona a parlar del projecte de la DI i de la transició cap a aquesta.

“La Democràcia Inclusiva com a projecte polític per una nova síntesi llibertària: fonaments i proposta d’estructura social i transició”, tindrà lloc el dissabte 10 d'abril a l’Aula 1 del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) a les 17’15h.

“El subjecte emancipador avui en dia i la transició cap a una Democràcia Inclusiva”, tindrà lloc el diumenge 11 d'abril a l’Espai Obert (Violant d'Hongria 71 1er, Barri de Sants) a les 18h.

Les dues conferències es realitzaràn en anglès i seran traduïdes simultàniament al castellà i al català respectivament. Després d’ambdues s’obrirà un ampli espai de debat i preguntes al conferenciant. Aquests dos actes han estat organitzats per la CNT, FAL i ICEA i pel GADI de Barcelona (Grup d’Acció de Democràcia Inclusiva). El primer forma part de les jornades emmarcades dins les celebracions del centenari de la CNT-AIT “Alternatives al capitalisme: l'autogestió a debat”.

La Democràcia Inclusiva és el projecte per a una democràcia política, econòmica, social i ecològica, en altres paraules, una forma d’organització social que reintegra la societat amb l’economia, la política i la natura. Actualment el món s’enfronta a una crisi multidimensional causada per la concentració de poder en mans de diverses elits, com a resultat de l’establiment, des de fa dos segles, del sistema de l’economia de mercat, la “democràcia” representativa i altres formes d’estructures jeràrquiques. Així, la sortida d’aquesta crisi passa per l’abolició de les estructures i les relacions de poder, és a dir, la creació de condicions per a la distribució igualitària de poder entre tots els ciutadans. El projecte de la Democràcia Inclusiva comporta la creació d’estructures polítiques, econòmiques i socials que assegurin aquesta distribució.

Per a més informació, existeix el web www.democraciainclusiva.org i el correu info@democraciainclusiva.org